Cautare in blog
Articole recente

Combaterea stresului pe cale naturală – cu vitaminele B

Publicat in2020-09-11

Vitamina B, din care există cel puțin nouă tipuri, influențează sănătatea în multe feluri. Are efecte în furnizarea de energie, în starea de spirit și comportament și în dezvoltarea bolilor degenerative, cum ar fi bolile de inimă sau cancerul. De ce avem nevoie de vitaminele B? Cum am putea combate stresul cu vitaminele B? Unele dintre vitaminele B, cum ar fi B1, B2 și B3, au un rol principal în procesul transformării alimentelor în energie în organism. Dozele mari de vitamina B3 pot aduce ameliorări în schizofrenie, care este o boală psihică chinuitoare. Vitamina B6 și acidul folic pot reduce șansele de a dezvolta insuficiență cardiacă.

Vitamina B are un efect de diminuare a stresului

Potrivit lui David Benton, profesor la Universitatea Swansea din Țara Galilor, deficiența de vitamine apare întotdeauna mai întâi ca un simptom psihologic. Acestea pot include, de exemplu, iritabilitatea, furia și dificultatea de a face față problemelor de acasă sau de la serviciu. Vitaminele din complexul B au fost considerate de mult timp substanțe nutritive care reduc tensiunea. Acestea joacă un rol important în menținerea sănătății nervilor și a creierului, astfel că deficiența lor afectează în mod semnificativ funcționarea sistemului nervos.

Dacă doriți să faceți față stresului, este mai bine să începeți consumând vitamine B sau complex de vitamine B. Citiți eticheta din cutie pentru a vă informa dacă conține cel puțin 10 mg de vitamina B1 – și pentru a afla, de asemenea, ce cantitate din celelalte vitamine B trebuie să luați. Dacă nu se observă nicio îmbunătățire după treizeci de zile, creșteți doza de trei ori sau luați un preparat complex B care conține 25 mg de vitamina B1 (din nou, doar celelalte doze de vitamina B vor fi ajustate la această cantitate).

Este posibil să experimentăm anumite „reacții secundare”, după cum subliniază unii medici. De exemplu, că pielea noastră ajunge să fie într-o stare mai bună. „Pe la vârsta de douăzeci de ani și aveam mătreață, am citit întâmplător undeva că vitamina B ajută pielea uscată, care se decojește. Luam deja un complex de vitmaina B de 10 mg, așa că am crescut doza și mătreața a dispărut. Apoi, am luat mereu doze mai mari de vitamina B, iar mătreața nu a revenit niciodată. Deci, cu vitaminele B, putem îmbunătăți, de asemenea, starea pielii.

Vitamina B îmbunătățește starea de spirit

Să observăm experiența doctorului Benton. O parte dintre studenții lui sănătoși au primit cantități mari de multivitamine (care conțineau de zece ori ADR-ul vitaminelor), în timp ce altora li s-au administrat comprimate placebo (fără conținut de medicament, doar identic la aspect) timp de un an. Potrivit articolului publicat în Psihologia biologică / Farmacopsihologie cu rezultatele studiului, tinerii care au luat multivitamine au arătat o stare generală mult mai bună, iar starea de spirit a femeilor s-a îmbunătățit categoric.

Benton a descoperit că, deși toate vitaminele erau benefice, vitamina B1 era superioară tuturor. Într-un experiment ulterior, el a decis suplimentarea cu vitamina B1 pentru studenții de sex feminin. Subiecții s-au simțit deja după două luni cu capul mult mail impede, au dobândit o gândire mai structurată și au fost mai energici. În același timp, timpul lor de reacție a scăzut.

Vitaminele B îmbunătățesc memoria

O serie de studii susțin că persoanele în vârstă care prezintă semne de senilitate suferă de deficiență de vitamina B12. Tratamentul cu cure de vitamine poate îmbunătăți abilitățile mentale. Și alți nutrienți pot ajuta în această situație, dar este nevoie de câteva luni pentru a obține efectul dorit. Vitamina E are, de asemenea, un efect benefic asupra funcției celulelor creierului. Același effect benefic îl are și planta numită Ginkgo biloba.

Vitaminele B pot ameliora durerile de cap provocate de migrene

Unele experimente arată că vitamina B2 reduce frecvența apariției migrenelor. În primul studiu, realizat de Jean Schoenen, profesor la Universitatea Liège din Belgia, 49 de pacienți au primit 400 mg de vitamina B2 zilnic, timp de trei luni sau mai mult. Două treimi din pacienți au prezentat îmbunătățiri. În al doilea experiment, Schoenen a administrat din nou 400 mg de vitamina B2 la 55 de pacienți, pe parcursul a trei luni. În cardul experimentul său, 59 % dintre pacienți au răspuns la tratament, față de 15 % dintre pacienți, care au primit placebo.

Vitaminele B și scleroza multiplă

Scleroza multiplă (SM) este o boală cauzată de distrugerea tecilor din jurul fibrelor nervoase. Mai multe studii au arătat deja că persoanele cu SM au o deficiență permanentă de vitamina B12. Nivelurile scăzute de acid folic pot fi de asemenea o problemă. Aceste două vitamine lucrează mână în mână. Multe persoane au probleme cu absorbția vitaminei B12 în intestin. Injecțiile cu vitamina B12 pot rezolva problema. La fel de bune sunt tabletele care trebuie luate sub limbă (absorbția fiind foarte eficientă în acest caz).

O altă măsură benefică în scleroza multiplă este reducerea aportului de ulei și grăsime, în timp ce se crește consumul uleiului de pește cu Omega-3 și a uleiului de măsline. Este binevenită și creșterea aportului de antioxidanți precum vitamina E, vitamina C și acid alfa-lipoic.

Vitaminele B și artrita

Cu ani în urmă, medicii și-au dat seama că pot reduce simptomele artritei reumatoide prin administrarea unei vitamine B la tratament, iar acesta a fost și mai eficient prin adăugarea încă unei vitamin B. Este mai rapid și mai eficient să utilizezi cantități mari de suplimente de complexe de vitamine B decât să experimentezi vitaminele B una câte una.

Un studiu publicat în Jurnalul Colegiului American de nutriție susține că acidul folic (6400 mcg) și B12 (20 mcg) atenuează artroza. Și un alt studiu, publicat în Schmerz, Germania, a descris efectul analgezic al vitaminelor B1, B2 și B12. Cercetătorii spun că administrarea acestor vitamine împreună este mult mai eficientă decât admnistrarea lor separată.

Vitaminele B și simdromul premenstrual

Sindromul premenstrual este cauzat ce mai adesea de o producție în exces a hormonului feminin, denumit estrogen. Două vitamine B, colina și inositolul, ajută la convertirea estrogenului în estriol, o formă a hormonului care nu mai are efecte nocive. Vitamina B6 are, de asemenea, un efect diuretic, astfel încât previne retenția urinară premenstruală. Dacă doriți să luați vitamina B6 (doză zilnică de 50-100 mg), cel mai indicat este să luați imediat un supliment de complex de vitamine B, pentru a obține efectul optim. Încă o dovadă că toți membrii familiei vitaminelor B sunt necesari.
Un alt ajutor vine de la consumul de alimente bogate în soia. Soia conține compuși estrogeni care contracarează efectele secundare ale hormonului. Laptele de soia și tofu sunt doar câteva dintre numeroasele feluri de soia pe care le putem găsi în supermarketuri și în magazinele naturiste.

Vitaminele B și sindromul tunelului carpian

TUnelul carpian este o boală a mâinilor și a încheieturii mâinilor cu durere sau amorțeală foarte severă. Această afecțiune este cauzată de încordarea obișnuită a mâinii, de aceea este cea mai frecventă în cazul casierilor din supermarket, a dactilografilor și a lucrătorilor din fabrică.
În urmă cu aproximativ treizeci de ani, profesorul John Ellis din Mount Pleasant, Texas, și-a dat seama că vitamina B6 îmbunătățește starea pacienților cu sindromul tunelului carpian. A observat că persoanele cu această boală au un nivel scăzut de vitamina B6, astfel, dacă le-a administrat 100 mg pe zi timp de nouăzeci de zile, a reușit să le readucă vitamina B6 la niveluri normale. Și alți cercetători au observat o asociere puternică între nivelurile scăzute de vitamina B6 și sindromul tunelului carpian. S-a constatat că, probabil, în timpul efortului constant, organismul necesită cantități mai mari de vitamina B6.

Este rar ca o persoană să fie deficitară în doar un singur nutrient. Vitaminele B au efect împreună, ca nutrienți înrudiți. Astfel, un tratament adecvat al tunelului carpian se poate face cu 100 mg de vitamina B6 pe zi, plus un supliment de complex de vitmaine B care include toți membrii familiei de vitamine.

Vitaminele B și schizofrenia

În primul rând, trebuie să clarificăm ce este schizofrenia. Această boală nu înseamnă o stare de inconștiență. Ci este mai degrabă o boală mentală, care implică dezamăgire senzorială (cum ar fi paranoia) și halucinații (aude și vede lucruri care nu există). La începutul anilor '50, profesorul Abram Hoffer și profesorul Humprey Osmond au descoperit că în unele tipuri de schizofrenie, organismul pacienților produce substanțe halucinogene. Acestea sunt o formă oxidată de adrenalină.

Bazându-se pe cunoștințele lor de biochimie, cercetătorii au crezut că vitamina B3 în cantități mari (fie niacină, fie niacinamidă) și vitamina C ar putea neutraliza aceste substanțe halucinogene. Se pare că au avut dreptate, iar primul lor experiment psihiatric a fost publicat în Buletinul Clinicii Menninger. La sfârșitul anilor 1960, când medicamentele halucinogene precum LSD și mescalină erau foarte populare, unii au folosit vitaminele B3 și C pentru a reveni din „zbor”.

Hoffer le-a administrat pacienților 3000 mg de vitamina B3 și 1000-3000 mg de vitamina C zilnic. El a văzut că pacienții care au dezvoltat recent schizofrenie au răspuns mai bine la terapia cu vitamine decât cei care suferiseră de boală de mai mult timp. El a mai constatat că unii pacienți au răspuns mai bine la cantități mari de vitamina B6 și zinc, un mineral esențial.

Recomandări
Cod produs: VK828
51,00 lei
La consumarea anumitor vitamine B, se recomanda completarea continua a rezervelor de vitamina C din organism. Datorita unei metode de fabricatie speciale, acest produs contine deja doza zilnica de vitamina C necesara...