Cautare in blog
Articole recente

Vitamine pentru întărirea sistemului imunitar

Publicat in2020-09-21

Vechea zicală: „Un măr pe zi ține doctorul departe”, poate avea o urmă de adevăr în ea. Consumul alimentelor bogate în nutrienți și vitamine vă poate ajuta sistemul imunitar să lupte împotriva bolilor.

Pentru a avea o imagine mai clară despre aceste vitamine, am discutat cu dieteticianul Julia Zumpano, ca să aflăm în ce alimente le putem găsi și cum ne pot ajuta să ne menținem sănătoși. Iată ce ne-a relatat:

Vitamina C este unul dintre cei mai mari contribuitori la întărirea sistemului imunitar. De fapt, lipsa vitaminei C te poate face chiar mai predispus la boli. Aportul zilnic de vitamina C este esențial pentru sănătate, deoarece corpul nu o produce și nu o depozitează. Ea este prezentă în foarte multe alimente: portocale, grapefruit, mandarine, căpșuni, ardei gras, spanac, kale și broccoli.

Vitamina B6 are un rol vital în susținerea reacțiilor biochimice din sistemul imunitar. Alimentele bogate în vitamina B6 includ pui, somon și ton. Vitamina B6 se găsește și în legumele verzi și în năut, care este ingredientul principal din hummus.

Vitamina E este un puternic antioxidant care ajută organismul să lupte împotriva infecțiilor. Alimentele bogate în vitamina E sunt: nucile, semințele și spanacul.

Cum să faceți cumpărături ca să-ți îmbunătățești imunitatea

Când alegeți fructe și legume din magazinul alimentar sau din piață, țineți cont de o regulă simplă: cu cât fructele și legumele sunt mai colorate, cu atât mai bine.

„Încercați să mâncați o varietate mare de alimente și propuneți-vă să mâncați fructe și legume din fiecare culoare a curcubeului”, spune Zumpano. "Farfuria va arăta mai atrăgător și veți fi asigurați că primiti cât mai multe vitamine și nutrienți care stimulează sănătatea."

Este important să știți, de asemenea, că dacă vă mențineți în timp obiceiurile alimentare sănătoase, vă construiți un sistem imunitar puternic. Nu puteți mânca patru portocale la micul dejun și să vă așteptați să fiți protejați în ziua respectivă împotriva răcelii.

Ajută suplimentele la întărirea imunității?

În timp ce vitaminele și suplimentele ajută la completarea carențelor din dieta dvs., cel mai bun mod de a vă obține nutrienții esențiali este direct din alimente.

Corpul dvs. absoarbe și folosește mai bine vitaminele și nutrienții atunci când provin dintr-o sursă alimentară. În cazul vitaminelor din suplimente, este adesea discutabil cât de mult din acestea obțineți de fapt. Deoarece suplimentele sunt reglementate ca alimente, nu ca medicamente, Agenția națională a medicamentului nu evaluează calitatea suplimentelor sau efectele acestora asupra organismului.

S-a stabilit că unele suplimente pot provoca reacții adverse, în special dacă sunt luate înainte de o intervenție chirurgicală sau împreună cu alte medicamente. Suplimentele pot cauza, de asemenea, probleme dacă aveți anumite afecțiuni de sănătate. În plus, efectele multor suplimente nu au fost încă testate la copii, femei însărcinate și alte grupuri de consumatori.

Este foarte important să evitați să luați suplimente de vitamina E. Nu numai că există puține studii clinice care să arate că suplimentele de vitamina E sunt benefice pentru sănătatea dvs., dar în unele situații pot fi chiar dăunătoare.

Zumpano ne sfătuiește: „Discutați cu furnizorul dumneavoastră de asistență medicală înainte să luați suplimente alimentare”.

De asemenea, Zumpano mai spune că o bună hidratare vă poate întări imunitaea. Apa ajută organismul în producerea limfei, care transportă globulele albe din sânge și alte celule ale sistemului imunitar. Evitați excesul de băuturi care vă pot deshidrata, precum cafeaua. În schimb, încercați să consumați cât mai multe alimente hidratante, cum ar fi castraveți, țelină sau pepene verde.

Etichete: sistem imunitar
Recomandări