Cautare in blog
Articole recente

9 soluții naturale pentru un somn mai bun

Publicat in2020-12-22

Din punctul de vedere al sănătății noastre, este incredibil de important să dormim suficient. Somnul promovează buna funcționare a corpului și minții noastre, iar un somn odihnitor poate avea efecte pozitive asupra învățatului, a memoriei, a luării deciziilor și chiar și a creativității.

În plus, somnul insuficient poate cauza creșterea riscului de boli cardiovasculare, diabet și obezitate.

Cu toate acestea, cantitatea și calitatea somnului nostru nu sunt deloc bucurătoare, iar tot mai mulți oameni se confruntă cu somn insuficient și neodihnitor.

Deși un somn bun necesită obiceiuri bune, uneori acestea nu sunt de ajuns. Iată, așadar, câteva opțiuni de suplimente naturale pe care să le iei în considerare pentru un somn mai odihnitors:

1. Melatonină

Melatonina este un hormon pe care corpul nostru îl excretă în mod natural, și care semnalizează creierului atunci când este timpul să dormim. Ciclul de producție al acestui hormon este influențat de timpul zilei, nivelul de melatonină fiind mai ridicat seara și mai scăzut dimineața.

Suplimentele de melatonină au devenit un ajutor al somnului la care pot apela persoanele care suferă de tulburări ale ciclului melatoninei, cum ar fi jet lag-ul.

Studiile au arătat că melatonina le poate fi de ajutor și persoanelor care trebuie să doarmă în timpul zilei, cum ar fi cei care lucrează în ture. De asemenea, ea ajută la îmbunătățirea calității somnului, reduce timpul de care avem nevoie înainte de a putea adormi și crește timpul total de somn.

2. Valeriană

Valeriana este o plantă originară din Asia și Europa, al cărei rădăcină este des utilizată pentru a trata în mod natural anxietatea, depresia și menopauza. Rădăcina de valeriană este, de asemenea, cel mai frecvent utilizat supliment pe bază de plante pentru îmbunătățirea somnului în Statele Unite și Europa.

Conform unor studii, valeriana a ajutat la ameliorarea simptomelor tulburărilor de somn la femeile aflate la menopauză sau postmenopauză. Deși s-au observat efecte pozitive asupra somnului și a latenței somnului, acestea au fost subiective, de aceea nu se poate afirma în mod cert că valeriana ajută somnul și nu se poate ști dacă este sigură și pentru populațiile speciale, cum ar fi femeile însărcinate sau care alăptează.

3. Magneziu

Magneziul este un mineral care joacă o mulțime de roluri în procedeele organismului nostru, fiind important inclusiv pentru funcționarea cerebrală și sănătatea cardiacă. De asemenea, magneziul liniștește mintea și trupul, astfel ne ajută să adormim mai ușor.

Studiile arată că efectul relaxant al magneziului poate fi legat parțial de capacitatea sa de reglare a producției de melatonină, respectiv faptul că insuficiența de magneziu din organism poate cauza tulburări de somn sau insomnie.

Dintr-un studiu minor a reieșit că participanții care au primit magneziu au dormit mai bine decât cei care au primit un placebo. Aceștia, însă, au primit și melatonină și zinc, așadar nu e cert dacă efectul pozitiv se datorează exclusiv magneziului sau nu.

4. Lavandă

Lavanda este o plantă care se găsește aproape pe fiecare continent, iar florile sale mov pot fi uscate și folosite pentru multe scopuri diferite în casă. În plus, se consideră că parfumul calmant al lavandei crește calitatea somnului.

Unele studii au arătat că ajunge chiar și să mirosim ulei esențial de lavandă înainte de a ne culca pentru a ne îmbunătăți somnul. Un studiu mic efectuat pe vârstnici care sufereau de demență a relevat că aromaterapia cu lavandă a ameliorat simptomele tulburărilor de somn. Alte studii au arătat că suplimentele cu ulei de lavandă au îmbunătățit somnul suferinzilor de anxietate, fără efecte secundare.

5. Floarea patimilor

Floarea patimilor (Passiflora incarnata) este un remediu natural popular împotriva insomniei. Efectele pozitive asupra somnului ale acestei plante au fost demonstrate pe animale, iar efectele pe oameni pot depinde în funcție de forma în care se administrează.

Deși studiile efectuate nu relevă în mod obiectiv faptul că ceaiul de floarea patimilor contribuie la îmbunătățirea somnului, pe baza părerilor subiective ale participanților reiese că cei care au băut ceaiul au avut un somn mai bun decât cei care au băut un placebo. De asemenea, unii parametri ai somnului, cum ar fi timpul total de somn sau eficiența somnului au fost mai buni la acești oameni.

6. Glicină

Glicina este un aminoacid care joacă un rol important la nivelul sistemului nervos, dar care poate avea efecte și asupra calității somnului.

Nu se cunoaște cu precizie încă felul în care acest aminoacid ne influențează somnul, însă e posibil să ne reducă temperatura corpului înainte de culcare, astfel semnalizând că e vremea să dormim.

Participanții la un studiu care au consumat glicină înainte de somn au raportat că s-au simțit mai puțin obosiți în dimineața următoare. De asemenea, ei au spus că se simțeau mai vioi, mai energici și aveau mintea mai clară.

7. Triptofanul, Ginkgo biloba și L-teanina

Acestea sunt suplimente care se găsesc pentru piață și se consideră a avea efecte pozitive asupra somnului, însă nu există suficiente dovezi științifice cu privire la beneficiile lor.

Triptofanul este un aminoacid esențial despre care un studiu a arătat că îmbunătățește calitatea somnului și scurtează timpului necesar pentru a adormi.

Conform unor studii mai vechi, ginkgo biloba poate reduce stresul, promovează relaxarea și somnul, studiile efectuate pe animale fiind destul de promițătoare.

Suplimentele care conțin L-teanină pot contribui la îmbunătățirea somnului și relaxare.

Deși aceste suplimente naturale nu prezintă riscuri majore, este recomandată consultarea unui medic înainte de administrarea lor, deoarece unele dintre ele pot interfera cu efectele altor medicamente. Totodată, este mai bine să apelăm la suplimente ale căror efecte sunt bine cunoscute și susținute de dovezi științifice, și să evităm suplimentele care încă nu au fost supuse la destule investigații și cercetări.

Recomandări
Cod produs: VK819
33,00 lei
Melatonina este un somnifer natural. Spre deosebire de somniferele clasice, melatonina creeaza un somn natural, de durata, ajutandu-va sa va treziti odihnit si inviorat.
Cod produs: VK2041
37,00 lei
Formula calciu-magneziu-zinc este esentiala pentru un sistem nervos puternic si relaxat. Actionand impreuna, cele trei elemente mentin buna functionare a inimii si circulatiei, elimina nervozitatea si stresul,...