Loading...

Cum poate fi încetinit procesul îmbătrânirii?

  • Accesări: 295

Conform unui studiu, dacă consumăm zilnic cu doar 300-500 mai puține calorii, avem toate șansele că reducem semnele de îmbătrânire și să trăim mai mult. Cercetătorii au demonstrat de mult că reducerea consumul de calorii are ca rezultat încetinirea procesului de îmbătrânire la anumite animale.

Care este explicația științifică? Este suficientă în sine reducerea consumului de calorii?

Citește mai departe

Alge - care taie pofta de mâncare

  • Accesări: 500

Cei care doresc să scape de kilogramele în plus, deseori se confruntă cu o senzație acută de foame deja în primele zile ale dietei (unii chiar în doar câteva ore). Atât Chlorella cât și Spirulina sunt cunoscute ca o soluție care reduce dorința de a mânca dulciuri și carbohidrați. Ceea ce nu este cunoscut însă, este procedeul ce se ascunde în spatele acestei proprietăți. Din nou, nu avem de a face cu o substanță activă, ci cu impactul general al proprietăților avantajoase ale mai multor substanțe nutritive. 

Citește mai departe

Efectul fiziologic al flavonoidelor sau al bioflavonoidelor

  • Accesări: 283

Compuşii flavonoidelor – numite câteodată şi bioflavonoide – determină gustul şi mirosul caracteristic al legumelor şi al fructelor. Lor li se datorează faptul că, gustul şi mirosul spanacului diferă de cel al portocalei, din cauza lor au ardeii culoare roşie, iar afinele culoare albastră.Însă flavonoidele înseamnă mult mai mult decât culoarea şi aroma fructelor. Dacă sunt consumate din belşug, efectul lor puternic curativ contribuie la sănătatea oamenilor.

Citește mai departe

Mituri despre consumul vitaminelor în timpul verii

  • Accesări: 373

Avem o viziune care este atât de adâncă în conștiința oamenilor că o întreagă industrie este în măsură să se scufunde în apatie (nepăsare) în fiecare luna mai.

Cum se răspândește? Nimeni nu își amintește. Nu numai oamenii obișnuiți, ci și în unele cazuri și specialiștii repetă cu convingere că după trecerea iernii nu este necesar să consumăm vitamine, substanțe minerale sau alte suplimente alimentare, deoarece regimul de vară include tot ce regimul de iarnă nu. În această privință am abordat câteva lucruri pe care ar trebui să le luăm în considerare.

Citește mai departe

Cinci lucruri importante despre vitamina K

  • Accesări: 665

Vitamina K este o vitamină liposolubilă, cunoscută deseori pentru rolul jucat în coagularea sângelui. Este indispensabil și în formarea oaselor, în prevenirea bolilor cardiace și în alte procese din organism. Deseori este numită și „vitamina uitată”, pentru că de multe ori se uită de importanța ei. Este un co-nutrient important a vitaminei D. Dacă este lipsă din vreuna, nici cealaltă nu va fi folosită corespunzător.

Citește mai departe

Encefalita și depresia

  • Accesări: 422

Encefalita si depresia

Aproape 4% din populatia româna suferă de depresie severă, dar jumăte din pacienți nu reacționează la (antidepresanți) antidepresante. Un studiu recent  arată că există o legătură între depresie și procesele inflamatorii din creier.

Deși nici cercetătorii conduși de Dr. Jeffrey Meyer nu au îndrăznit să afirme fără echivoc dacă inflamația ajută la agravarea depresiei sau invers, sau dacă depresia crește șansa să se formeze inflamații în creier, sunt unele mâncăruri care scad în mod măsurabil apariția acestora.

Citește mai departe

6 sugestii împotriva osteoporozei

  • Accesări: 695

Știați că osteoporoza este atât o problemă a bărbaților cât și a femeilor? Sute de milioane sunt afectați de osteoporoză, în România 7-10% din populația suferă de ea.

În timpul menopauzei aproape una din trei femei și mare parte din vârstnici suferă de această boală. La femei apare de patru ori mai des decât la bărbați.

Vestea bună este că boala asta urâtă se poate preveni cu metode foarte simple, iar dacă deja a apărut, se poate îmbunătăți calitatea oaselor cu ușurință. Lista de sugestii de mai jos este o colecție a celor mai bune metode de protejare și îmbunătățire a sănătății oaselor.

Citește mai departe

Anemie – nu vorbim doar despre spanac

  • Accesări: 605

Fierul este un component vital a hemoglobinei și a mioglobinei. Fără fier aceste proteine nu sunt capabile de a transporta oxigenul. Pe lângă această funcție bine cunoscută fierul este esențial și pentru funcționarea multor enzime care asistă la metabolism.

Echilibrul de fier din organism este unic: cantitatea depozitată influențează cantitatea absorbită. Astăzi 80% din femei nu au acces la o cantitate de fier satisfăcătoare din alimentație deși au deficiență.

Citește mai departe

Magneziu – deficiența și resuplimentare

  • Accesări: 887

Magneziu – deficiența și resuplimentarePuțini sunt conștienți de importanța magneziului în menținerea sănătății. După oxigen, apă și substanțele nutritive principale (grăsime, proteină, carbohidrați) magneziul e poate cel mai important element de care are nevoie organismul. Doza minimă recomandată este de 320 mg/zi pentru femei și 400 mg/zi pentru bărbați, iar doza optimă este în jur de 500-700 mg/zi. Studiile arată că 8 persoane din 10 nu consumă nici doza zilnică minimă recomandată.

Cele mai noi studii arată și că lipsa dozei minime crește semnificativ riscul cardiopatiei, dar și altor probleme moderne de sănătate.

Citește mai departe

Să fie ghiozdanul mai ușor

  • Accesări: 574

Să fie ghiozdanul mai ușorDieta copiilor deseori este săracă în acizi grași omega-3, cu toate că omega-3 este esențială pentru buna dezvoltare și funcționare a sistemului nervos, ceea ce este deosebit de important în vârsta fragedă. Poate chiar mai important decât pentru adulți. Au conținut omega-3 uleiurile vegetale presate la rece, dar forma cea mai valoroasă se găsește în peștii de mare. Putem beneficia de efectele benefice ale omega-3 și prin suplimente alimentare, fiind avantajos în cazul în care copilului nu-i place aroma uleiului de pește.

Citește mai departe

Newsletter