Osul este un ţesut viu. În principiu se compune dintr-un exterior dur şi un interior spongios, moale. Este atât de viu, încât scheletul uman îşi reînnoieşte celulele complet, aproximativ la fiecare 7 ani.
În urma acestui proces, cresc noi celule şi ţesuturi, iar cele vechi se descompun. Acest proces este controlat de doi componenţi: celulele osteoblastice, care stau la baza structurii celulelor, sau celulele - cunoscute în limbajul medical ca celule mâncătoare de oase - care au rolul de a descompune ţesuturile oaselor vechi.
În prezenţa vitaminei K, celulele osteoblastice produc proteine osteocalcine. Această proteină poate lega calciul de matricea osoasă, şi este răspunzătoare pentru vindecarea oaselor sănătoase.
Atâta timp cât refacerea oaselor (absorbţia) este mai intensivă decât descompunerea acestora (resorbţia), nu este nicio problemă, procesul sănătos de construire a oaselor este sub control.
Osteocalcina este o proteină dependentă de vitamina K. Acest lucru înseamnă că, pentru a funcţiona în mod corespunzător are nevoie de vitamina K2. Deficienţa de vitamina K, care persistă pe termen lung, duce la pierderea calciului şi la distrugerea calităţii oaselor.
Popoarele care consumă alimente bogate în vitamina K2 în cantităţi mai mari, au un schelet osos mai puternic şi mai sănătos. Din păcate, dietele vestice - practicate şi de noi - nu conţin vitamina K2 în cantităţi suficiente, şi datorită acestui fapt, majoritatea populaţiei duce lipsă de această substanţă nutritivă.
Oase sănătoase cu vitamina k2
Au apărut nenumărate publicaţii, care analizau legătura dintre vitamina K şi sănătatea oaselor. O cercetare recent publicată, oferă un rezumat scurt despre analizele efectuate pe scară largă, care au arătat ca vitamina K2 administrată ca supliment nutriţional a contribuit la însănătoşirea oaselor, şi la menţinerea conţinutului de substanţe minerale a acestora.
Participanţii la experiment – care a durat trei ani – au fost împărţiţi în două grupe. Grupa testată a primit supliment de vitamina K2, cu o regularitate zilnică, în timp ce grupa de control nu. Studiul a arătat foarte elocvent rolul vitaminei k2 în menţinerea oaselor.
Într-un studiu datat din 2001, Dr. Kaneki şi colegii săi au abordat această tematică, constatând că, natto-ul consumat de japonezi (natto, este o mâncare tradiţională japoneză) şi proviziile lor de vitamina K2, contribuie la faptul binecunoscut că fracturile de col femural sunt atât de rare în Japonia.
Această presupunere a fost întărită de cercetarea condusă de Dr. Ikeda în 2006, în care au fost implicate 944 de femei, cu vârste cuprinse între 20 şi 79 de ani. În timpul observaţiilor care au durat trei ani, cercetătorii au găsit că regimul alimentar care includea şi natto-ul a contribuit la menţinerea densităţii oaselor participanţilor la experiment.
În 2008, Dr. Yaegashi a publicat în magazinul de specialitate Jurnalul European de Epidomologie că un nivel satisfăcător de vitamina K în organism, oferă o protecţie împotriva fracturii de col femural. În cadrul acestui studiu, au reuşit să demonstreze nu doar importanţa vitaminei K, dar şi a calciului, a magneziului, a zincului şi a vitaminei D. Cu toate acestea, vitamina K2 provenită din natto, a fost identificată ca compusul cheie în obţinerea rezultatelor pozitive.
Conform experimentului publicat de către Dr. Schurgers şi colegii săi în revista de specialitate Blood, vitamina k2, în forma sa naturală, provenită din natto este mult mai eficientă decât preparatele de vitamina K1. În articol, se precizează bioactivitatea mai intensă ca fiind cauza eficienţei acesteia.
Sursă: www.naturhirek.hu
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse




