De ani de zile încercăm să convingem oamenii să mediteze asupra faptului că, pe baza datelor statistice existente, aparent nu statul la soare ci lipsa acestuia cauzează bolile cancerigene.
Din păcate, fără succes, căci industria de cosmetice - interesată în comercializarea cremelor pentru protecţie solară - a reuşit un lucru, şi anume, ca orice crainic TV şi radio să ne convingă că, dacă ne trimitem copiii la cumpărături fără protecţie solară, este ca şi cum le-am semna condamnarea la moarte. Dar cum arată realitatea bazată pe fapte şi nu pe false presupuneri?
În Centrul de Cercetare a Cancerului de la Universitatea Californiană Moores, Dr. Cedric Garland şi echipa sa de cercetare s-au aventurat în căutarea răspunsului. Cercetătorii au ajuns la concluzia că, conţinutul în vitamina D al organismului se află în raport invers cu posibilitatea formării cancerului. Adică tocmai acele persoane vor fi afectate de cancerul de piele, de cancerul mamar şi de cancerul de prostata, al căror sânge arată o valoare scăzută în privinţa conţinutului de vitamina D.
Potrivit modelului stabilit de Garland şi de colegii săi, rolul vitaminei D în comunicaţia dintre celule este compromis de lipsa cronică a acestei vitamine. Întreruperea comunicaţiei dintre celule duce - într-un mod încă nedescoperit - la pornirea proliferării celulelor maligne, fenomen cunoscut sub denumirea de tumor. Acest proces era uşor de detectat în stadiul iniţial al cazurilor de cancer.
Modelul a primit denumirea de DINOMIT, numele fiind alcătuit din iniţialele cuvintelor englezeşti care desemnează fazele de dezvoltare ale cancerului.
Litera „D” înseamnă separare sau despărţire (disjunction), adică faza de întrerupere a comunicaţiei dintre celule, datorită lipsei de vitamina D, necesară pentru acest stadiu. Această fază este urmată de paşii deja cunoscuţi în dezvoltarea cancerului:
- „I” stadiul iniţial (initiation), când apare mutaţia genetică,
- „N” indică selecţia naturală (natural), când se selecţionează celula care se înmulţeşte cel mai rapid,
- „O” desemnează faza de creştere (overgrowth),
- „M” formarea metastazelor (metastasis),
- „I” înseamnă involuţie (involution)
- iar „T” desemnează perioada tranzitorie (transition), ambele referindu-se la fazele staţionare ale bolii.
Conform măsurătorilor efectuate de către echipa de cercetare pentru un grup de peste 2700 de persoane, vitamina D influenţează - în toate fazele - în mod pozitiv stadiul bolii. Potrivit lui Dr. Garland, în cazul societăţii noastre, situaţia actuală a lipsei de vitamina D poate fi contracarată în general şi în medie de consumarea zilnică a dozei de 2000 NE de vitamină D sub formă de supliment nutriţional. Datorită acestui supliment se restabileşte relativ rapid comunicaţia dintre celule, ceea ce ar putea însemna eliminarea primei faze a modelului mai sus prezentat.
De altfel, pe timp de vară, vitamina D poate fi obţinută gratis, datorită efectului radiaţiei ultraviolete la care este expusă pielea noastră. Razele responsabile pentru generarea vitaminei D nu pătrund prin sticla geamurilor. Astfel, în automobile, în spatele ferestrei, în condiţii de vreme noroasă, la birou, sau în metrou etc. … ele sunt ineficiente.
În cazul persoanelor cu un ten mai închis, producerea aceleiaşi cantităţi de vitamina D presupune de 10-30 de ori mai mult timp. Factorul 8 de protecţie solară (SPF=8), filtrează 95% din lumina capabilă să producă vitamina D. Procesul de transformare a vitaminei D se realizează în ficat şi în rinichi, şi din acest motiv bolile ficatului şi ale rinichilor pot reduce eficienţa statului la soare.
- 32% din studenţii la medicină şi din medici suferă de lipsă de vitamina D.
- 40% din populaţia medie suferă de lipsă de vitamina D.
- 42% din persoanele de culoare suferă de lipsă de vitamina D.
- 48% din fetele cu vârsta între 9-11 ani suferă de lipsa de vitamina D.
- 60% din bolnavii spitalizaţi suferă de lipsa de vitamina D.
- 76% din femeile însărcinate suferă de lipsa de vitamina D, şi în concluzie ele dau naştere acelor copii - care în proporţie de 80% suferă de lipsa de vitamina D.
- 80% din bolnavii îngrijiţi la domiciliu suferă de lipsa de vitamina D.
Datele de mai sus reflectă rezultatele celui mai recent sondaj efectuat în Statele Unite ale Americii. N-aş crede că situaţia este mai roz nici acasă la noi, dar nu am găsit date relevante despre acest subiect. Şi această situaţie a luat naştere în cazul unui hormon, care poate fi generat de organism într-o cantitate şi calitate suficientă. Iată rezultatul spectaculos al acelei false şi active propagande, care se desfăşoară de ani buni în defavoarea statului la soare şi în favoarea cosmeticelor cu factori de protecţie solară inventate de industria de cosmetice.
Şi ce dacă? ar putea spune cineva. Ce contează puţină lipsă de vitamină D, dacă astfel putem să evităm apariţia cancerului? Ştiţi câte persoane s-au îmbolnăvit anul trecut de cancerul de piele? 1,4 persoane din 10.000. Între timp însă, datorită eliminării totale a expunerii la razele solare, următoarele boli se răspândesc în cercuri largi:
- Osteoporoză, care ar putea avea legătură cu integrarea redusă a calciului în oase - datorită lipsei de vitamina D.
- Cancer de prostata, cancer ovarian, depresia, cancer de colon, schizofrenia. Pentru tratarea schizofreniei, chiar şi psihiatrii utilizează preparatele de vitamina D!
- Rahitism, care este cel mai vădit simptom al lipsei de vitamina D.
- Lipsa de vitamina D reduce producerea de insulină a pancreasului, ceea ce este cauza diabetului de tip 2.
- Lipsa de vitamina D şi obezitatea merg mână în mână. Necesarul de vitamina D este mai mare la un om obez, supraponderal.
- Peste tot în lume, pentru tratarea psoriazisului se utilizează vitamina D.
- Riscul ca bebeluşii finlandezi, care primesc zilnic o doză de 2000 NE de vitamina D, să sufere de diabet de tip 1 până să atingă vârsta de 20 de ani, era cu 80% mai mic, decât la bebeluşii care nu primeau această doză de vitamină. Şi aceasta este o mare diferenţă!
În mod frecvent, lipsa de vitamina D este fals diagnosticată ca fibromialgie, ceea ce este un sindrom de durere, caracterizat mai ales de o durere musculară, şi de sensibilitate ridicată la presiune a anumitor puncte.
Dacă apăsaţi tare pe stern, şi simţiţi o durere sau o senzaţie neplăcută, atunci suferiţi cu siguranţă de lipsă acută de vitamina D. Lăsaţi ziarul la o parte, şi mergeţi să faceţi plajă sau luaţi o cutie de supliment nutriţional cu conţinut de vitamina D acum!
Aveţi grijă însă, pentru că doza zilnică recomandată, de 2000 NE nu este disponibilă în farmacii sau în magazine naturiste. Autorităţile permit doar comercializarea unei cincimi din această doză, căci dacă s-ar permite accesul la cantităţi mai mari, ar dispărea bolnavii de pe urma cărora se întreţine industria.
Nu vă faceţi probleme, dacă bebeluşii finlandezi n-au păţit nimic datorită vitaminei D, nici Dvs. nu vi se va întâmpla nimic rău.
Instituţiile de ştiinţe nutriţionale au fost de mult depăşite de cuceririle ştiinţei.
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse






