vitaking.ro

Coşul tău este gol.

  
A+ R A-

Vitamina D îmbunătăţeşte memoria şi funcţia cognitivă la persoanele în vârstă

Email Imprimare PDF

Deficienţa de vitamina D a fost deja asociată în mai multe studii cu depresia. Acum, se pare că deficienţa de această substanţă nutritivă crucială, ar putea contribui la privarea creierului de capacitatea sa de a procesa informaţii în mod corect şi clar.

Definită ca abilitatea unei persoane de a procesa gânduri, funcţia cognitivă include memoria şi abilitatea de a însuşi noi informaţii, precum şi vorbirea şi înţelegere unui text la prima citire. Se consideră că procesul îmbătrânirii afectează funcţia cognitivă la multe persoane, cauzând pierderea memoriei şi dificultăţi de a găsi cuvintele potrivite în timpul vorbirii sau a scrierii.

Dar ce se întâmplă dacă la persoanele în vârstă, deficienţa de vitamina D şi nu îmbătrânirea este de vină în apariţia deficienţei cognitive - sau contribuie la această deficienţă mintală? În acest caz, există speranţa ca administrarea adecvată a vitaminei D ar putea ajuta la păstrarea agilităţii mintale şi a agerimii memoriei. 

Cercetarea condusă de experta în epidemiologie Katherine Tucker, alături de Jean Mayer, de la Centrul de Cercetare de Nutriţie Umană (HNRCA) (Universitatea Tufts din Boston, Massacusetts) şi publicată în Jurnalul de Gerontologie sporeşte această posibilitate. S-au găsit căi metabolice pentru vitamina D în hippocampus şi cerebellum - zone ale creierului - care sunt implicate în planificarea, procesarea şi formarea noii memorii. Deci, se pare că deficienţa de vitamina D poate distruge aceste procese cognitive. Dr. Tucker şi colegii săi au studiat peste 1.000 de persoane mai în vârstă care aveau nevoie de îngrijire la domiciliu.

Echipa cercetătoare a analizat asociaţiile dintre nivelul măsurat al vitaminei D în sânge la aceste persoane cu vârsta între 65-99 ani, şi le-au comparat cu rezultatele testelor neuropsihologice. Participanţii au fost apoi grupaţi pe baza nivelului lor de vitamina D, pe următoarele categorii: deficient, insuficient sau suficient.

Într-o declaraţie de presă, cercetătorii au precizat că la persoanele în vârstă, care au nevoie de îngrijire la domiciliu, se constată un risc sporit de deficienţă de vitamina D, datorită limitării expunerii la soare a acestor persoane. Şi că de fapt, 35% dintre participanţii la experiment aveau un nivel sănătos de vitamina D în sânge.

Acei vârstnici, care dispuneau de cantitatea adecvată de vitamina D, obţineau un punctaj mult mai mare la testele cognitive decât cei din categoria cu deficienţă sau insuficienţă de vitamina D, mai ales la testele de măsurare a performanţelor executive, ceea ce includea flexibilitate cognitivă, complexitate perceptivă şi raţionament. Asociaţiile au persistat şi după luarea în considerare a altor variabile, care puteau de asemenea influenţa performanţele obţinute la testele de abilitate cognitivă.

Un studiu nou prezentat la cea de a 92-a întâlnire anuală a Societăţii de Endocrinologie, organizată în San Diego furnizează mai multe evidenţe tulburătoare, despre faptul că, persoanele vârstnice de obicei au un nivel scăzut de vitamina D. Cercetătorii de la Centrul Medical al Universităţii VU din Amsterdam au examinat aproximativ 1.300 de bărbaţi şi femei olandeze, cu vârsta începând de la 65 de ani, şi au constatat că la 50% există această deficienţă de vitamina D.

Sursă: www.naturalnews.com  

Oferta noastră

Suport

Autentificare

Creare cont

*
*
*
*
*

* Câmp obligatoriu