Un studiu recent condus de cercetătorii de la Universitatea Minnesota a arătat că persoanele care suferă de obezitate au mai mult succes cu dietele de slăbit dacă li se măreşte nivelul de vitamina D în organism.
Dr. Shalamar Sibley, cercetător conducător al studiului a început un program de dietă cu 38 de persoane obeze – bărbaţi şi femei laolaltă - descoperind că acele persoane la care s-a mărit nivelul vitaminei D au slăbit cu o jumătate de pfund mai mult decât acelea care urmau doar planul normal de dietă.
Combinată cu o dietă redusă în calorii, la persoanele cu un nivel scăzut de vitamina D este bine să se înceapă cura cu o suplimentare cu vitamina D, astfel obţinându-se accelerarea procesului de slăbire. S-a observat că orice creştere de un nanogram pe milimetru al precursorului vitaminei D în sânge, duce la o scădere suplimentară de încă o jumătate de pfund pe parcursul perioadei de dietă.
Un studiu publicat anul acesta în numerele precedente ale jurnalulului profesional Arhivele Medicinii Interne (Arhives of Internal Medicine) a arătat că 75% sau chiar mai mult din tinerii şi adulţii americani suferă de deficienţă de vitamina D. Se poate spune că există o conexiune reală între deficienţa de vitamina D şi toate tipurile de boli serioase, inclusiv cancerul, diabetul şi bolile de inimă. Cercetătorii participanţi la studiu nu ştiu cu exactitate dacă deficienţa de vitamina D cauzează obezitatea sau tocmai invers, obezitatea este cauza principală a deficienţei de vitamina D. Cu toate acestea există o legătură clară între acestea două.
Vitamina D, în conjuncţie cu calciu şi lumina soarelui, ajută la asimilarea corectă a alimentelor şi la reglarea nivelului de zahăr în sânge. Lipsa calciului în organism, cauzată deseori de deficienţa de vitamina D, duce la creşterea producţiei de sintază, o enzimă de acid gras care transformă caloriile în grăsimi. Deficienţa de calciu poate cauza creşterea producţiei de sintază cu până la 500 %, explicând astfel corelaţia dintre nivelul scăzut al vitaminei D şi obezitatea.
Studiile curente abia acum încep să realizeze importanţa vitaminei D în menţinerea sănătăţii generale. Un studiu clinic condus în aprilie 2000 a arătat că, pacienţii imobilizaţi într-un scaun cu rotile din cauza oboselii cronice sau a slăbiciunii corporale şi-au recăpătat mobilitatea după doar şase săptămâni de suplimentare cu 50.000 unităţi internaţionale de vitamina D pe săptămână. Alte studii relatează despre vindecări remarcabile ale tuturor tipurilor de boli după normalizarea nivelului vitaminei D.
Deşii instrucţiunile curente de utilizare recomandă o doză zilnică între 400 şi 600 de unităţi internaţionale, cercetările recente sugerează că această cantitate ar putea fi prea scăzută. Administrarea unei cantităţi zilnice între 4.000 şi 10.000 de unităţi internaţionale va avea un efect terapeutic mai sporit, fortificând sănătatea şi combătând bolile. Dacă nu există posibilitatea de a beneficia de lumina naturală a soarelui, suplimentarea cu vitamina D3 este cea mai bună opţiune.
Sursă: www.naturalnews.com
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse






