Conform unui studiu apărut recent, cu un consum mai ridicat de vitamina C putem preveni apariția hiper-tensiunii arteriale în cazul adulţilor.
În cadrul universităţii Berkeley, un grup de cercetători condus de Dr. Gladys Block, a ajuns la concluzia că un raport mai mare de 1mg/dl de vitamina C în sânge, poate să reducă valoarea hipertensiunii cu aproximativ 4,1 mmHg, atât în cazul hipertensiunii sistolice cât şi în cazul hipertensiunii diastolice.
Studiul, publicat în revista Nutrition Journal, este primul care a pus în evidenţă legătura directă dintre nivelul vitaminei C din organism şi hipertensiunea arterială.
„Cu scăderea valorilor tensiunii arteriale în cazul adulţilor tineri, există posibilitatea ca în cazul adulților cu vârsta înaintată să putem reduce efectele bolilor cardiovasculare.”
„Deşi studiul a fost efectuat pe adulți tineri și sănătoşi se pare că vitamina C poate fi un component important în reducerea tensiunii arteriale.”
Astăzi, hipertensiunea arteriala se diagnostizează atunci când pacientul prezintă, la mai multe măsurători succesive, valori ale tensiunii arteriale (TA) peste 140 mmHg maxima (TA sistolică) şi 90 mmHg minima (TA diastolică).
Este foarte important să fim conștienți de aceste valori, deoarece hipertensiunea prezintă factorul principal de risc în cazul bolilor cardiovasculare.
Bolile de inimă și accidentele vasculare cerebrale sunt printre principalele cauze de deces în Europa.
Detaliile studiului
În cadrul studiului, Dr. Block şi colegii săi au recrutat 242 femei cu vârstele între 18 și 21 de ani. Nivelul vitaminei C în sângele lor varia între 0,22 şi 3,13 mg/dl.
În următorii 10 ani, în timpul perioadei de urmărire, cercetătorii au observat că nivelul vitaminei C în sînge şi valorile tensiunii arteriale erau invers proporționale unul cu altul.
Relaţia putea fi observată şi după ce rezultatele au fost corigate după datele de rasă, indicele de masă corporală, şi obiceiurile alimentare (ca folosirea sării, etc).
Persoanele cu valori ridicate de vitamina C în sânge aveau o tensiune arterială cu 4-6 mmHg mai mică față de persoanele cu nivelul scăzut de vitamina C.
Conform declarațiilor Dr Brock: „Suplimentarea nivelului acidului ascorbic cu1mg/dl în sânge, a avut ca rezultat scăderea tensiunii sistolice în mediu cu 4,1 mmHg, și cu 4,0 mmHg în cazul tensiunii diastolice.”
Care sunt mecanismele acestui efect?
Deşi cercetătorii nu au studiat mecanismele aflate în spatele acestui efect, ele au declarat că există o legătură biologică clară între nivelul acidului ascorbic şi valorile tensiunii arteriale.
În timp ce rolul principal al vitaminei C constă în efectul său antioxidant, se pare că ia parte şi în numeroase alte procese biologice.
Printre altele, aduce o contribuție importantă la menţinerea tonusului musculaturii netede, precum și în menţinerea nivelului de oxid nitric, care la rândul lui are capacitatea de a regulariza circulația sanguină în întreg corpul.
Nutrition Journal 7:35 “Vitamin C in plasma is inversely related to blood pressure and change in blood pressure during the previous year in young Black and White women” Autori: G. Block, C.D. Jensen, E.P. Norkus, M. Hudes, P.B. Crawford
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse






