Vitaking Romania - Magazin online de vitamine, produse naturiste si biocosmetice

Coşul tău este gol.

  
A+ R A-

Valorile DZR (RDA) - corecte sau nu?

Email Imprimare PDF

O singură doză de vitamina D sporeste imunitatea în fata tuberculozei

În cazul oamenilor sănătosi care au fost în contact cu bolnavi de tuberculoză, o singură doză orală de vitamina D ajută la sporirea considerabilă a imunitătii organismului împotriva acestei infectii bacteriene.

''Vitamina D a fost folosită pentru tratamentul tuberculozei în perioada dinaintea inventării antibioticelor'', a comentat Dr. Adrian R. Martineau de la scoala de Medicină si Stomatologie Queen Mary din Londra. Un studiu recent desfăsurat la această institutie din Londra a evaluat în premieră efectele vitaminei D asupra imunitătii organismului în prezenta virusului tuberculozei. Rezultatele acestui studiu au fost publicate în American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine. Echipa condusă de Dr. Martineau a realizat un test clinic în care 131 de adulti sănătosi au fost expusi virusului tuberculozei si au primit fie o singură doză orală de 2,5 miligrame de vitamina D, fie o pastilă neutră, pentru efectul placebo necesar examinării rezultatelor testului. Dintre cei 131 de subiecti ai experimentului, 64 au primit o pastilă neutră pentru efectul placebo, iar restul de 67 au primit vitamina D. După 6 saptamani subiectii au fost testati din nou iar cercetătorii au descoperit că suplimentul de vitamina D oferit a avut ca efect ''o crestere semnificativă a rezistentei organismului la virusul tuberculozei'' comparativ cu subiectii care au primit substanta neutră pentru efect placebo. Pornind de la aceste concluzii echipa condusă de Dr. Martineau a sustinut că este nevoie de realizarea unor teste clinice pentru a se determina dacă suplimentul de vitamină D previne si reactivarea infectiilor latente cu virusul tuberculozei. /Rompres/

(Stirea a fost preluata de la agentia Rompres cu o singura modificare: testul clinic a avut a durata de 6 saptamani si nu 6 luni, cum apare in traducerea originala.)

Stirea citata nu este una senzationala - stim cu totii ca vitaminele au efecte benefice asupra imunitatii organismului. Totusi contine o informatie care la prima vedere nu pare semnificativa, dar pentru mine reprezinta cel mai important aspect al testului efectuat. Este vorba despre cantitatea administrata: 2,5 miligrame de vitamina D.

De obicei pentru vitamina D ca unitate de masura folosim U.I. adica unitati internationale. Astfel 2,5 miligrame vitamina D este egal cu 100 000 U.I. vitamina D. Numai ca doza zilnica recomandata (DZR -sau RDA in engleza) din aceasta vitamina este de numai 400 UI, adica persoanele expuse au primit o doza care depasea doza recomandata de 250 de ori sau altfel spus doza era egala cu o doza de 25000% din doza recomandata! Diferenta pare enorma la prima vedere.

Insa pentru cei care comercializeaza vitamine aceasta cifra nu este o cifra neobisnuita. De exemplu unele pachete de multivitamine comercializate de catre firma noastra (dar si de altii) contin doze asemanatoare: 40000% din vitamina B1, 5000% din vitamina B6, 2000% din vitamina E, 3333% din vitamina C, si asa mai departe. Care este cauza? Una simpla: dozele stabilite de catre FDA (Food and Drug Administration) sunt criticate tot mai des, tocmai din cauza ca aceste doze contin doar minimele absolut necesare ca un organism sa nu prezinta simptomele unor boli cauzate de deficiente de vitamine. Dar asta nu inseamna ca sistemul imunitar al organismul va fi pregatit sa infrunte infectiile la care putem fi expusi. Din contra - la majoritatea cazurilor de obicei organismul cedeaza imediat, lasand spatiu pentru aparitia si dezvoltarea diferitelor boli.

Adevarul este ca vitaminele au efecte benefice doar in cantitati mult mai mari decat dozele stabilite de catre FDA. De exemplu savantul maghiar Dr. Albert Szentgyorgyi spune ca vitamina C ar trebui consumata ca si un aliment, iar Dr. Linus Pauling recomanda o doza de 1000 miligram/zi. Iar doza recomandata din vitamina C de catre FDA este de numai 60 mg. Aceasta cantitate este de ajuns doar pentru prevenirea simptomelor cauzate de boala numita scorbut. Boala inca nu se dezvolta in organism, dar este doar la un pas de a se manifesta. (Din fericire in marea majoritate a cazurilor consumam mult mai mult din acesta vitamina decat doza DZR)

Din acest studiu reiese clar ca prevenirea anumitelor boli este posibila doar cu cantitati mult mai mari decat dozele recomandate de catre FDA. Din pacate reglementarile guvernamentale se schimba foarte lent comparativ cu evolutia bazei de date in domeniul stiintei nutritionale, care evolueaza intr-un ritm ametitor. In Statele Unite inca din 1999 a aparut si deja se foloseste si un alt sistem privind dozele recomandate - DV (Daily Values) - care in unele cazuri indica valori de o suta de ori mai mari decat DZR. Si totusi in majoritatea tarilor europene reglementarile nu au fost actualizate in mod semnificativ in ultimul deceniu.

Ramane responsabilitatea fiecaruia sa decida daca ramane cu cantitatile recomandate da catre FDA, sau ia doze care sunt eficiente si ajuta efectiv sistemul imunitar in prevenirea infectiilor.

Cuvinte cheie:

Oferta noastră

Suport

Autentificare

Creare cont

*
*
*
*
*

* Câmp obligatoriu