Vitaking Romania - Magazin online de vitamine, produse naturiste si biocosmetice

Coşul tău este gol.

  
A+ R A-

Uleiul de peşte ajută la prevenirea leziunilor apărute la nivelul creierului după un accident vascular cerebral

Email Imprimare PDF

Un nou studiu publicat în jurnalul Cercetare Translaţională a Atacului Cerebral (Translational Stroke Research) a arătat că anumiţi compuşi antiinflamatori eficienţi din uleiul de peşte şi alte surse de acizi graşi de tip omega 3 ajută la limitarea sau prevenirea leziunilor cerebrale care apar după un atac vascular cerebral.

Acidul docozahexaenoic (DHA) prezent în uleiul de peşte oferă protecţie ţesutului cerebral delicat, care poate rămâne definitiv afectat de cheagurile de sânge sau de ateroscleroză.

Când fluxul de sânge spre creier este blocat, ţesutul de la locul blocajului poate rămâne permanent afectat dacă fluxul de sânge nu este rapid restabilit. Dar chiar şi aşa, un număr mare de radicali liberi şi enzime pro-inflamatorii inundă locul blocajului, ceea ce poate cauza şi mai multe daune şi moartea celulelor.

Dar DHA-ul din uleiul de peşte şi-a demonstrat capacitatea de a reduce răspândirea radicalilor liberi şi de restaurare a funcţiei neurologice, precum şi de a recupera partea afectată, limitând eficient şi chiar prevenind leziunile permanente ale creierului.

„De abia acum începem să înţelegem impactul semnificativ al acizilor graşi de tip omega 3 asupra atacului vascular cerebral,” explică Dr. Nicolas Bazan, director al Centrului de Excelenţă în Ştiinţe Neurologice al Centrului de Ştiinţe Medicale al Universităţii Louisiana (LSU), şi autorul studiului. „Fiecare nouă descoperire ne aduce mai aproape de înfrângerea atacului vascular cerebral şi a altor boli neurodegenerative, cu leziuni permanente ale creierului.”

Contrar medicamentelor care dizolvă cheagurile de sânge prin tromboliză, care sunt dificil de administrat, şi au o rată de succes destul de scăzută, uleiul de peşte pare să fie eficient chiar dacă este administrat la mai multe ore după producerea accidentului vascular cerebral.

Testele au arătat că, cu cât se administrează mai repede uleiul de peşte, cu atât reduce mai eficient leziunea permanentă a ţesutului cerebral. Dar în cazul în care această îngrijire întârzie, uleiul de peşte încă mai poate furniza beneficii terapeutice puternice, inegalabile de drogurile farmaceutice.

Sursă: www.naturalnews.com

Oferta noastră

Suport

Autentificare

Creare cont

*
*
*
*
*

* Câmp obligatoriu