Vitaking Romania - Magazin online de vitamine, produse naturiste si biocosmetice

Coşul tău este gol.

  
A+ R A-

Tinerii consumă prea puţine vitamine şi substanţe minerale

Email Imprimare PDF

Tinerii din Europa consumă prea puţine vitamine şi substanţe minerale – s-a constatat în urma unei cercetări, ce îşi propunea să analizeze – în 10 ţări europene – obiceiurile nutriţionale şi modul de viaţă la 3500 de tineri.

tineriLa această evaluare au participat tineri între 12,5 şi 17,5 de ani din oraşele Pécs (Ungaria), Atena, Viena, Iraklion, Stockholm, Dortmund, Gent, Lile, Saragossa. Uniunea Europeană a susţinut proiectul oferind o finanţare de 5 milioane de EUR. Experimentul a adus rezultate triste: adică cantităţi insuficiente de vitamine şi substanţe minerale în organismul tinerilor.

De recomandat ar fi ca aceşti tineri să consume zilnic 600 de grame de legume sau fructe, cu toate acestea însă un tânăr obişnuit de 13 ani consumă doar 94 de grame, iar un băiat de 15 ani doar 84 de grame din aceste alimente. Consumarea de 5 ori pe zi a dozei recomandate de legume şi fructe nu este caracteristică deloc. S-au constatat mari lipsuri şi în introducerea fierului în organism. 22,2% dintre tinerii analizaţi satisfac cerinţele în fier al organismului sub cantitatea recomandată, iar 1,6% suferă deja de anemie cauzată de lipsa fierului din alimentaţie.

Un lucru general valabil este că nici cantitatea de vitamine D nu este tocmai optimă. Această vitamină reglează echilibrul de calciu al organismului, fiind totodată indispensabilă pentru menţinerea unui schelet osos sănătos în organism. Cercetarea a adus rezultate interesante în privinţa corelaţiei între indexul greutăţii corporale şi parametrii cantitativi ai vitaminelor şi substanţelor minerale din organismul tinerilor. Cei care sufereau de obezitate, prezentau valori scăzute ale beta-carotinei, şi ale vitaminelor B12, C şi D.

Cei cu o greutate corporală sub valoarea medie, sufereau în general de lipsa de vitamina 12, de fier şi de acidul folic. Conform spuselor lui David Richardson – cercetătorul Universităţii Newcastle din Marea Britanie – faptul că oamenii nu pot extrage din substanţele nutritive cantitatea necesară zilnică de vitamine poate avea mai multe cauze. Suplimentele nutriţionale pot da un impuls salvator, când alimentaţia nu satisface necesarul zilnic de vitamine. S-a stabilit că vitaminele D şi C sunt acelea care se introduc în cantităţi insuficiente în organism - la toate categoriile de vârstă, dar mai ales la femeile tinere, gravide şi la pensionari.

 

Oferta noastră

Suport

Autentificare

Creare cont

*
*
*
*
*

* Câmp obligatoriu