Conform unui studiu recent apărut, acizii graşi omega 3 consumaţi cu regularitate zilnică reduc acei componenţi ai sângelui care sunt responsabili pentru problemele cardiovasculare ale persoanelor suferinde de diabet.
Potrivit publicaţiei, apărută în revista de specialitate intitulată „Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases” (Nutriţie, metabolism şi bolile cardiovasculare) consumarea zilnică a produselor ce conţin omega 3 a redus cu 22% nivelul de homocisteină în sânge, în comparaţie cu valoarea de 1% constatată la grupul placebo.
„Am constatat că doza zilnică de 3 grame de acid gras omega 3, administrată timp de două luni a cauzat scăderea nivelului de homocisteină din sânge în cazul suferinzilor de diabet, reducând astfel proporţional şi frecvenţa de apariţie a bolilor cardiovasculare în rândurile acestor pacienţi”, afirmau cercetătorii Universităţii din Teheran.
Homocisteina este un aminoacid, produs de organism din metionină, care apoi se descompune din nou rapid. Descompunerea homocisteinei necesită acid folic, precum şi vitamine B6 şi B12. S-a constatat o dependenţă directă între nivelul crescut al homocistainei şi bolile cauzate de scleroza arterială.
Măsurarea nivelului homocisteinei din sânge este un procedeu utilizat la estimarea riscului apariţiei bolilor cardiovasculare. Un nivel crescut de homocisteină implică un risc ridicat al apariţiei infarctului şi a hemoragiei cerebrale. După toate probabilităţile, homocisteina deteriorează pereţii arteriali, ducând astfel la procesul de sclerozare.
Rezultatele cercetării
Cercetătorii Universităţii din Teheran au efectuat teste asupra a 81 de persoane suferinde de diabet, acestea fiind împărţite în două grupuri în urma unui studiu dublu orb placebo controlat. Primul grup primea o doză zilnică de 3 grame de combinaţie omega 3 (1548mg EPA + 828mg DHA + 338mg alt tip de acid gras omega-3), grupului de control administrându-se ulei din floarea soarelui (71% acid linol, 16% acid gras nesaturat şi 12% acid gras saturat).
După o perioadă de două luni, cercetătorii au constatat o scădere de 3,1 mmol/litru la grupul care consuma omega 3, ceea ce corespunde unei scăderi de 22% faţă de valoarea iniţială. În cazul persoanelor din grupul de control, s-a constatat o scădere de doar 0,1 mmol/litru, ceea ce este mai puţin decât 1%.
„Studiul nostru a demonstrat că nivelul de homocisteină poate fi redus semnificativ prin administrarea acizilor graşi omega 3 ca supliment nutriţional, şi am constatat diferenţe semnificative dintre rezultatele obţinute la grupul tratat şi grupul de control,” s-a mai precizat în articol.
Sursă: www.naturhirek.hu
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse






