Dacă aveţi dureri musculare, uitaţi de aspirină şi de pilulele industriei farmaceutice. Conform unui nou studiu din jurnalul „Journal of Pain” (Jurnalul durerii), publicat de American Pain Society (Societatea Americană împotriva Durerii), o doză zilnică de ghimber proaspăt sau gătit calmează eficient durerile musculare şi ameliorează starea de disconfort – chiar şi durerile grave care apar în urma unor exerciţii fizice extenuante.
Timp de secole, ghimberul a fost folosit de practicanţii medicinei tradiţionale chineze şi de către vindecătorii tradiţionali din Japonia şi India pentru tratarea mai multor simptome, inclusiv vărsătura şi greaţa, tusea cronică, ameţelile de dimineaţă, bolile gastrointestinale şi atacurile migrenoase.
S-a folosit totodată şi pentru tratarea artritei reumatoide şi a osteoartritei. Totuşi, medicina vestică, a început să studieze mai profund doar de curând calităţile medicinale ale ghimberului.
Până în prezent, mai multe studii au arătat că ghimberul are proprietăţi antiinflamatoare şi analgezice, similare cu cele ale medicamentelor nonsteroidale antiinflamatorii, dar fără efectele secundare ale acestora (care pot include sângerări gastrointestinale şi ulcer). Conform unui studiu, administrarea unei doze zilnice de ghimber (30-500 mg) timp de 36 de săptămâni, reduce eficient durerile genunchiului la oamenii care suferă de osteoartrită.
În cursul unui nou studiu efectuat la Universitatea din Georgia şi Universitatea de stat din Georgia (GCSU), oamenii de ştiinţă au strâns mai multe probe, conform cărora ghimberul este un remediu potenţial împotriva durerilor musculare. Cercetătorii au lucrat cu 74 de studenţi voluntari, împărţiţi în trei grupe. Un grup a primit ghimbir proaspăt, cel de al doilea ghimbir gătit şi ultimul grup a primit placebo.
Durerile musculare au fost provocate la voluntarii experimentului de 18 exerciţii fizice solicitante pentru musculatură. Participanţii la experiment au fost testaţi 11 zile consecutive, pentru a constata dacă s-au ameliorat durerile musculare la cei care au consumat ghimber. Şi într-adevăr, durerile s-au ameliorat – în mod dramatic.
Rezultatele testului arătau că, atât ghimberul proaspăt cât şi cel gătit a contribuit la reducerea intensităţii durerilor musculare cu 25 respectiv cu 23 %.
Alte noutăţi cu privire la ghimber: într-un studiu recent apărut în jurnalul Pediatric Blood and Cancer, cercetătorii de la Institutul All India pentru Ştiinţe Medicale din New Delphi, au demonstrat că, ghimberul reduce semnificativ greaţa şi vărsăturile la copii supuşi chemoterapiei împotriva cancerului. Mai mult, un nou studiu publicat recent în jurnalul Molecular Vision sugerează că ghimberul ar putea preveni sau întârzia dezvoltarea cataractei la diabetici.
Sursă: www.naturalnews.com
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse






