Conform unui studiu condus de cercetătorii de la Universitatea din Texas şi Universitatea Texas Women şi prezentat la conferinţa de cercetare asupra prevenirii cancerului din Houston, organizată de Asociaţia Americană de Cercetarea a Cancerului, consumarea regulată a fisticului, ca parte a dietei dumneavoastră reduce riscul îmbolnăvirii de cancer.
Fisticul este cunoscut pentru conţinutul său înalt în gama-tocoferol, un compus înrudit cu vitamina E, şi care este asociat cu riscul redus de apariţie a anumitor forme de cancer.
„Este un fapt cunoscut că, vitamina E oferă o anumită protecţie împotriva unor forme ale cancerului. O doză mai ridicată de gama-tocoferol... poate reduce riscul cancerului pulmonar”, a afirmat cercetătoarea Ladia M. Hernandez.
În studiul condus de cercetători au fost implicaţi 36 de persoane, cărora li s-a spus fie să continue dieta lor normală fie ca pe lângă această dietă să consume zilnic două uncii de fistic (cca. 117 sâmburi de fistic). După patru săptămâni, participanţii la studiu care consumau zilnic fistic aveau un nivel mai crescut de gama-tocoferol în sânge decât cei care nu consumau aceşti sâmburi.
Cercetătorii au constatat că – la fel ca toate nucile de altfel – fisticul este bogat în grăsimi. Cu toate acestea, consumat în cantităţi rezonabile poate fi extrem de benefic pentru sănătate.
„Fisticul face parte din categoria nucilor „benefice”, şi zilnic două uncii pot fi integrate în dietă pentru micşorarea riscului apariţiei cancerului pulmonar fără prea mari schimbări în indexul masei corporale” a afirmat Hernandez. „Alte surse de alimentaţie bogate în gama-tocoferol includ arahidele, nucile pecan, nucile, boabele de soia şi uleiurile din cereale.”
Nucile precum fisticul sunt bogate şi în antioxidanţi, care pot contribui la reducerea nivelului de colesterol şi la combaterea bolilor cronice, inclusiv bolile cardiovasculare şi a demenţei. (pe lângă cancer). Se crede că grăsimile din nuci sunt mult mai sănătoase decât cele din produsele de origine animală, oferind o explicaţie la problema de ce „dieta mediteraneană” pare să reducă riscul apariţiei bolilor de inimă, în ciuda faptului că este bogat în grăsimi, începând cu uleiul de măsline, nuci şi cantităţi moderate de produse lactate.
Sursă: www.naturalnews.com
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse






