La mamele care în timpul sarcinii iau zilnic 4.000 de IU de vitamina D, riscul de naştere prematură scade cu 50%, arată un studiu condus de cercetătorii de la Universitatea Medicală din Carolina de Sud şi prezentat la întâlnirea anuală a Societăţii Academice de Pediatrie din Vancouver.
“Nu ne-am fi imaginat că vitamina D va produce aceste efecte,” a declarat autorul principal al studiului, Carol Wagner. “Concluzia finală este că tuturor femeilor însărcinate li se recomandă un aport zilnic suplimentar de 4.000 IU de vitamina D.”
La 494 de femei aflate în a 12-a şi a 16-a săptămână de sarcină s-au administrat zilnic 400 de IU, 2.000 de IU sau 4.000 de IU de vitamina D. Rezultatele arată că, doza crescândă de vitamina D administrată femeilor însărcinate este proporţională cu nivelul de vitamină în sângele mamei şi al copilului nou născut.
Nivelele crescute de vitamina D au fost asociate în mod semnificativ cu un risc redus de infecţii, de sarcină şi naştere prematură.
Naşterea prematură este principala cauză a morţii neonatale în Canada.
Se ştie de mult că vitamina D joacă un rol important în dezvoltarea şi menţinerea sănătăţii dinţilor şi a oaselor, iar cercetările curente îi acordă şi rolul de menţinerea sănătăţii sistemului imunitar şi prevenirea infecţiilor, a cancerului, a bolilor cardiace şi a tulburărilor auto-imunitare. Totuşi, mult timp cercetătorii au presupus total greşit că vitamina D ar putea cauza malformaţii de naştere.
Mai târziu, s-a descoperit că defecţiunile atribuite iniţial vitaminei D au fost cauzate de un defect genetic care afectează metabolismul vitaminei în organism.
“Timp de peste 30 de ani s-a menţinut dogma că vitamina D administrată în perioada sarcinii ar fi periculoasă, că femeile nu au nevoie de cantităţi mari de vitamina D şi necesarul zilnic poate fi acoperit prin expunere ocazională la acţiunea razelor solare" a declarat Dr. Wagner. “După un deceniu de cercetări intensive, astăzi ştim deja că această teorie şi-a pierdut valabilitatea."
Dr. Wagner a precizat că, deşi studiul s-a desfăşurat în Carolina de Sud, 85% dintre cei participanţi prezentau deficienţe la capitolul vitamina D la începutul studiului. “Aceste rezultate sunt şi mai importante pentru canadieni” susţine Wagner. “Aici ne aflăm la o latitudine mai înaltă. Cel mai recomandabil ar fi să vă expuneţi la soare timp de 6 luni la latitudini mai joase, care să favorizeze producerea vitaminei D."
Sursă: www.naturalnews.com
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse






