Natural News relatează ani de-a rândul despre numeroase cercetări, care atribuie ceaiului verde şi extractelor sale efecte benefice în combaterea bolilor – începând de la blocarea progresiei leucemiei linfocitice acute şi reducerea riscurilor de apariţie a bolilor cardiovasculare până la protejarea creierului privat de oxigen împotriva pierderii memoriei şi prevenirea cancerului mamar.
Parcă sună prea frumos să fie adevărat, nu-i aşa? De fapt, un nou studiu susţine că ceaiul verde este un remediu natural cu efecte şi mai incredibile asupra sănătăţii, decât s-a crezut până acum.
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Newcastle din Regatul Unit tocmai au descoperit că, la consumarea ceaiului verde procesul digestiv din stomac produce substanţe chimice puternice care protejează organismul împotriva a două dintre cele mai temute boli ale omenirii – Alzheimerul şi cancerul. Studiul condus de Dr. Ed Okello a fost publicat recent în jurnalul academic Phytomedicine.
Oamenii de ştiinţă britanici au vrut să vadă dacă proprietăţile protective atribuite fitochemicalelor găsite în ceaiul verde nedigerat, proaspăt fiert sunt mult mai active în organism după ce ceaiul este consumat. Într-o declaraţie făcută presei Dr. Okello a explicat că doar actul în sine de a mânca sau a bea ceva, general considerat ca fiind benefic asupra sănătăţii nu înseamnă neapărat că aceşti compuşi vor fi absorbiţi de către organism.
“Lucrul cu adevărat interesant legat de acest studiu a fost descoperirea că, odată cu digerarea ceaiului verde de către enzimele din stomac, substanţele chimice rezultate sunt mult mai eficiente împotriva factorilor declanşatori ai bolii Alzheimer decât ceaiul în forma sa nedigerată.” – a declarat Dr. Okello de la Institutul de Agricultură, Alimentaţie şi de Dezvoltare Rurală din Newcastle, în declaraţia de presă mai sus amintită. “Mai mult, compuşii digeraţi au proprietăţi anticancerigene, încetinind semnificativ creşterea celulelor tumorale, utilizate în experimentele noastre.”
Echipa din Newcastle condusă de Dr. Okello a colaborat cu Dr. Gordon McDougall de la Grupul de Produse Vegetale şi Calitatea Alimentelor din cadrul Institutului de Cercetare Scottish Crop din Dundee, unde s-a dezvoltat o tehnologie care stimulează sistemul digestiv uman. Utilizând acest sistem high tech, cercetătorii au putut analiza procesele desfăşurate în timpul digerării ceaiului verde.
Cercetările din trecut au arătat deja că, aceşti compuşi naturali cunoscuţi sub numele de polifenoli prezenţi atât în ceaiul negru cât şi în cel verde au proprietăţi neuroprotective. Ei se leagă de doi compuşi toxici (peroxidul de hidrogen şi o proteină numită beta amiloid) cunoscuţi pentru contribuţia lor la dezvoltarea bolii Alzheimer.
Ca parte a noului studiu, echipa de cercetare a condus experimente în condiţii de laborator, folosind celule expuse la diverse toxine de concentraţii diferite, cât şi la compuşii digeraţi ai ceaiului verde. Ei au analizat de-asemenea impactul ceaiului verde digerat asupra celulelor canceroase.
Cu ce rezultate? Substanţele ceaiului verde digerat au contribuit la împiedicarea toxinelor provocatoare de Alzheimer de a distruge celulele normale. “Am constatat şi impactul lor asupra celulelor canceroase, încetinind semnificativ creşterea acestora,” susţine Dr. Okello. „Ceaiul verde este folosit de secole în medicina tradiţională chineză şi ceea ce avem noi aici, este dovada ştiinţifică a eficienţei acestuia în combaterea unor boli cheie cu care ne confruntăm astăzi.”
www.naturalnews.com
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse






