Vitaking Romania - Magazin online de vitamine, produse naturiste si biocosmetice

Coşul tău este gol.

  
A+ R A-

Calciul – o cauză posibilă de infarct?

Email Imprimare PDF

Într-o revistă medicală engleză a apărut recent un studiu, care susţine că administrarea calciului sub formă de supliment alimentar cauzează ceva mai multe probleme decât beneficii. Presa de scandal a început să vehiculeze vestea, avertizând bolnavii că dacă nu încetează să consume sau să bea calciu, atunci vor muri de infarct.

Ca de atâtea ori în ultimul mileniu al ştiinţei medicale şi acum avem de a face cu o iluzie accidental sau intenţionat creată, vehiculată apoi de presă într-un ambalaj ştiinţific. În realitate însă, este vorba de o stupiditate evidentă pentru orice specialist în nutriţie, ba mai mult, chiar şi pentru un absolvent care învaţă biologie, se pare că este mult mai evidentă decât pentru majoritatea profesorilor universitari.

Profesorul Reid şi colaboratorii săi analizau bolnavi, cărora tocmai medicii le-au prescris calciu ani sau decenii de a rândul pentru stoparea osteoporozei. Acest tip de tratament este destul de specific zilelor noastre. Dacă ai oasele slabe ţi se recomandă calciu, dacă suferi de anemie consumă fier, dacă eşti nervos ia magneziu, dacă eşti însărcinată atunci administrează-ţi acid folic, etc.... Un simptom echivalat de substanţa activă corespunzătoare. Acest lucru nu este nicidecum greu de însuşit şi nici susţinerea examenului la această materie nu poate fi prea dificilă.

Din păcate efectul anatomic al nutriţiei este mult mai complex, şi de aceea consideră profesia, că studiul întocmit de Dr. Reid şi colegii săi este pur şi simplu o stupiditate.

Ce să luăm în loc de calciu?

Deşi este un fapt cunoscut că există popoare, la care calciul zilnic consumat reprezintă doar o pătrime din cantitatea consumată de noi, totuşi nu suferă de oase slabe şi fragede, cât şi faptul că dacă pe lângă calciu nu consumăm şi sare de magneziu (în proporţie de 2:1) atunci vom suferi cât de curând de crampe musculare, acest lucru însă fiind prea complicat pentru un bolnav obişnuit, şi nici medicului nu-i prea pasă să împărtăşească aceste informaţii.

Ceea ce face situaţia şi mai complicată este că în lipsa vitaminelor D şi K, substanţele minerale nu se integrează în oase. Aşa se explică şi faptul că la popoarele naturale - organismul dispunând din abundenţă de vitamina D - şi o cantitate mai neînsemnată de calciu este suficientă pentru a avea oase tari.

Să falsificăm, dacă interesul ne-o cere!

Dacă dorim deci să falsificăm un adevăr conform căruia, consumul de calciu este sănătos, nu ne vom confrunta cu prea mari greutăţi: nu trebuie decât să administrăm bolnavilor calciu fără alte substanţe, şi să observăm unde apar crampele mai devreme: la pulpe sau la muşchii inimii. Dacă crampele apar la inimă, atunci am câştigat. Să nu le administrăm vitamina D, magneziu şi vitamina K căci atunci problemele vor dispărea şi oamenii nu vor mai suferi de nimic.

Să nu le povestim nicidecum că un regim alimentar bogat în legume şi fructe bio conţine într-un mod echilibrat sărurile minerale şi vitaminele necesare organismului. Să nu-i informăm că există suplimente alimentare care - la preţul unui tichet de tramvai – acoperă necesarul zilnic de săruri minerale şi vitamine indispensabile, care sunt suficiente, chiar dacă alimentele sunt procurate din restaurant sau de la supermarket.

Este o viclenie rău intenţionată, şi la rândul meu sunt total revoltat că aşa ceva poate apărea în presă. Dacă nici asta nu e derutarea intenţionată a cumpărătorilor, atunci ce?

Sursă: www.naturhirek.hu
 

Cuvinte cheie:

Oferta noastră

Suport

Autentificare

Creare cont

*
*
*
*
*

* Câmp obligatoriu