Legumele din familia cruciferelor precum conopida şi broccoli conţin o substanţă numită sulforafan, ce împiedică dezvoltarea celulelor canceroase fără să prezinte efecte adverse.
Un articol recent publicat în magazinul Molecular Nutrition & Food Research se ocupă în detaliu cu studiul ce examinează legătura dintre cancerul de prostata şi alte tipuri de cancer cu bază hormonală şi o substanţă fitochimică numită sulforafan.
Familia crucifierelor a fost asociată şi până acum cu scăderea riscului de apariţie a cancerului de prostata, dar acesta este primul studiu care a demonstrat capacitatea de „detectare şi de atac” a acestei substanţe active.
Ceea ce înseamnă că substanţa atacă în mod selectiv doar celulele canceroase, lăsând intacte celulele sănătoase.
Consumul zilnic de broccoli poate reduce spectaculos riscul de formare a tumorilor cu o posibilă evoluţie mortală.
Conducătorul analizei docent universitar Dr. Emily Ho (Institutul Universitar Linus Pauling a Statului Oregon) a declarat că, deşi au intuit şi înainte că sulforanul din broccoli este capabil să distrugă celulele canceroase, dar nu s-au efectuat până acum analize concrete în acest sens. Acum cercetătorii au experimentat pe şoricei că substanţa poate acţiona în mod selectiv şi în cazul cancerului mamar şi de prostata.
Analiza a demonstrat că sulforanul inhibă producţia de enzimă histonă deacetilază (HDAC). Enzimele HDAC iniţiază procesele progresive ale celulelor canceroase şi astfel inhibarea enzimei HDAC a devenit o temă favorită a cercetării actuale a bolilor canceroase. Este foarte probabil că în curând se va obţine un medicament în acest scop, dar până atunci ne vom mulţumi cu broccoli-ul ieftin şi cu sulforafan.
În opinia experţilor, un consum zilnic de 5-10 dkg de broccoli crud sau înăbuşit sau o capsulă de sulforafan cu conţinut echivalent de substanţă activă oferă o protecţie eficientă împotriva formării tumorilor cu bază hormonală.
Sursă: www.naturhirek.hu
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse






