Un nou studiu susţine că, tratamentul regular de completare cu calciu sporeşte riscul infarctului cardiac. Studiul publicat recent în Jurnalul Medical Britanic (British Medical Journal) a arătat clar că, consumatorii capsulelor de calciu sunt mai des afectaţi de bolile cardiovasculare, decât de fracturile colului femural, iniţial capsulele servind tocmai pentru evitarea acestor fracturi.
Preparatele de calciu sunt consumate în primul rând de persoanele mai în vârstă, în scopul împiedicării apariţiei osteoporozei.
Emiterea unei astfel de prescripţii medicale se bazează pe o informaţie, cunoscută dealtfel la scară largă, conform căreia consumarea unei cantităţi mari de calciu reduce spectaculos fracturile rezultate de pe urma osteoporozei, însă sunt foarte puţine la număr acele cercetări care evaluează riscurile pe termen lung ale consumului de calciu.
Permiteţi-mi aici o remarcă personală. În cercurile terapeutice naturiste este un fapt cunoscut că, calciul consumat trebuie să fie proporţional cu celelalte elemente nutritive.
Administrarea unilaterală a calciului ar putea provoca insuficienţă de magneziu. Un alt fapt cunoscut de toţi specialişti în nutriţie este că, insuficienţa de magneziu se manifestă în primul rând în apariţia crampelor.
În cazul unui regim alimentar natural, bogat în calciu, problema mai sus amintită este inimaginabilă, dar graţie medicilor şi farmaciştilor înguşti la minte, în timp ce ei luptă împotriva osteoporozei, ucid inimile pacienţilor.
Suplimentele nutriţionale de calitate care se găsesc momentan pe piaţă, cu conţinut de calciu, conţin şi magneziu într-un raport de 1:2. În regimul alimentar, aceste două elemente trebuie să fie prezente într-un raport de 1:2, echilibrul lor nu trebuie distrus prin consumarea unilaterală zilnică a mai multor grame de calciu. Căutaţi printre preparatele CalMag pe acelea, care conţin - în raportul mai sus prezentat - cel puţin de o jumătate de ori mai puţin magneziu decât calciu.
Profesorul Ian Reid de la Universitatea din Auckland, a analizat 15 studii – luând ca bază de comparaţie o perioadă de 20 de ani – care conţineau datele a 12000 bolnavi. Uimitor, dar consumarea calciului a sporit cu 30% numărul infarctelor, în timp ce a redus cu doar 10% numărul fracturilor de col femural. În opinia cercetătorilor, ne confruntăm cu problema că, în timp ce ne-am concentrat atenţia asupra profitului, nu am luat în considerare riscurile.
Natural sau artificial?
Oamenii cred că a mânca corali sau calcar este un lucru natural. Că un regim alimentar bogat în calciu este natural. Nu este nicio problemă dacă cineva consumă în orice cantitate caşcaval, broccoli, sau orice alt aliment cu conţinut înalt de calciu. Problema apare, când izolăm un singur component dintr-o sută, şi îl consumăm din belşug şi pe termen lung.
Este interesant, că există anumite popoare, la care consumul mediu de calciu este doar o treime a valorii medii din Ungaria, şi practic aceste popoare nu cunosc boala precum osteoporoza. Mai recent au apărut mai multe publicaţii, care susţin că insuficienţa de vitamina D şi vitamina K, (care împiedică integrarea calciului) precum şi lucrul fizic solicitant sunt considerate cauzele osteoporozei, şi nu consumul insuficient de calciu.
Acest adevăr pare să fie susţinut şi de faptul că, din cele 15 cercetări mai sus amintite, la 5 pacienţii primeau pe lângă calciu şi vitamina D. În aceste statistici – în mod straniu – nu s-a constatat creşterea numărului de cazuri de infarct.
www.naturhirek.hu
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse




