Conform relatărilor postate în prealabil de NaturalNews, acizii graşi de tip Omega 3 găsiţi în primul rând în peştii de apă rece, precum somonul, aduc o grămadă de beneficii de sănătate, inclusiv alinarea depresiei, prevenirea orbirii cauzată de vârstă şi protejarea împotriva cancerului prostatic. Şi acum există evidenţe că acizii omega 3 ar avea un profund efect de anti-îmbătrănire.
Telomerele - extremităţile cromozomilor implicate în stabilitatea şi replicaţia acestora - sunt markerii vârstei biologice. Factorii genetici, expunerea la anumite chimicale şi la stresori ambientali scurtează lungimea telomerelor şi se crede că ar contribui la procesul de îmbătrănire.
O nouă cercetarea publicată în Jurnalul Asociaţiei Medicale Americane (JAMA) arată că acizii de tip Omega 3 încetinesc scurtarea telomerelor – ceea ce înseamnă că acizii graşi Omega 3 ne-ar putea proteja împotriva îmbătrănirii la nivel celular.
Studii precedente au arătat că oamenii diagnosticaţi cu boli cardiovasculare şi care pe parcursul dietei au consumat cantităţi mari de acizi graşi marini Omega 3 trăiesc mai mult decât acei pacienţi, care se confruntă cu aceleaşi probleme de sănătate, dar a căror dietă nu cuprinde acizii graşi Omega 3 adecvaţi. Cu toate acestea, conform informaţiilor care stau la baza studiului JAMA, nu s-a înţeles încă modul în care aceşti acizi Omega 3 îşi exercită efectul protector.
Astfel, Ramin Farzaneh-Far, M.D, de la Universitatea din California, San Francisco şi colegii săi au decis să cerceteze dacă nivelurile de acid gras Omega 3 din sânge sunt legate de schimbările de lungime ale telomerelor din leucocite (celule sangvine albe) efectuând un studiu care a cuprins 608 pacienţi cu o boală stabilă la nivelul arterelor coronare. Oamenii de ştiinţă au studiat pacienţii timp de cca. 5 ani, măsurând lungimea telomerelor din leucocite la începutul şi la sfârşitul studiului.
Scopul lor era de a afla, dacă există vreo asociaţie între nivelurile de bază ale celor două tipuri de acizi graşi Omega 3 – DHA acid docosahexanoic şi EPA acid eicosapentanoic – în organismele pacienţilor şi orice schimbare ulterioară intervenită în lungimea telomerelor. Şi s-au constatat astfel de schimbări.
Oamenii de ştiinţă au observat că, subiecţii cercetării cu cantitatea cea mai mică de DHA şi EPA au experimentat ce mai rapidă rată de scurtare a telomerelor. Cu toate acestea, pacienţii cu cele mai ridicate niveluri de acizi graşi Omega 3 au experimentat cea mai înceată rată de scurtare a telomerelor.
Conform autorilor studiului „Nivelurile de DHA + EPA au fost asociate cu cele mai puţine scurtări de telomere înainte şi după reglarea secvenţială a factorilor de risc stabiliţi şi a potenţialilor factori deranjanţi. Orice creştere cu 1 deviaţie standard în nivelurile DHA+EPA a fost asociată cu 32% de reducere a cotelor de scurtare a telomerelor”. „Aceste descoperiri vor spori posibilitatea ca acizii graşi de tip Omega 3 să protejeze împotriva îmbătrănirii la nivel celular la pacienţii care suferă de boli coronariene."
Datorită acestui fapt, creşte posibilitatea ca o dietă abundentă în acizii graşi Omega 3 să ofere protecţie împotriva îmbătrănirii celulare la toţi oamenii – fie că aceştia suferă de boli cardiovasculare sau nu.
Sursă: www. naturalnews.com
Căutati un produs anume?
Probleme de sănătate?
Alte produse






